Etiketler

Pazartesi, Haziran 11, 2012

Aşkım Benim / Bel Ami (Yürek Yakan)



Günlerden bir gün Kore Aşığı, Suzanne Enoch'un harika kitabı Hep Seni Bekledim 'i okuduktan sonra.. Derin bir iç çekti ve şunu söyledi..''Hemen tarihi bir ingiliz filmi bulmalıyım en balolusundan:))) Ve herşey o zaman başladı..



                                                                Aşkım Benim Başrolü

Son günlerde itiraf ediyorum İngilizler kalbimi çaldı..Ama bu çalışlara ingiliz parlemontosu veya halkı sebep değil.. Kesinlikle yazarları..

Aşkım benim filmi dünyayı saran Alaca karanlık serisinin yıldızı herkesin yakışıklı bulduğu adam
 ( ki asla beni etkilemiyor o ayrı ^^) Robert Pattinson (Georges Duroy) rolü ile karşımızda..Kendisi  filmde öyle becerikli ki Edward Cullen kimliğini kesinlikle görmedim.. Ve yine başrolde yaşına göre hala metor gibi hatun olan Uma Thurmen (Madeline Forrister) rolü ile görmekteyiz..Gerçekten enfes kadın..

Filmin Konusu 1879



Herşey bu bakışla başladı desem yeridir.. 






19. yüzyılda geçen "Bel Ami", Guy De Maupassant’ın aynı adlı romanından  uyarlanan 2012 yapımı. Pattinson’ın canlandırdığı "George Duroy" isimli karakter üzerine kurulu olan film, bu genç gazetecinin Paris’te çok etkili ve güzel bir kadınla kurduğu ilişki ve acımasızlığı sayesinde şöhret basamaklarını birer birer çıkarak kentin en güçlü adamı haline gelmesinin öyküsünü işliyor. Film, Thurman’ın, Duroy’un bir arkadaşının eşiyken onunla ilişki kurması ve aksanını düzeltmesine yardımcı olmasıyla başlıyor. Sosyetenin gözbebeği olan bu güçlü kadın daha sonra hayatını Duroy ile birleştiriyor. Filmde, Kristin Scott Thomas gazeteci Duroy’a aşık olan sosyeteden bir kadını, Christina Ricci ise hafif meşrep genç bir ev kadınını canlandırıyor 


 Kore Aşığı'ndan









Georges, arkadaşının evine yemeğe gider..Bel Ami (Yürek Yakan) olma yolu o gün önünde belirir..Yakışıklılığı oradaki kadınların dikkatini çeker..O gün gazetede çalışma teklifini alır ve artık düzgün bir işi vardır..Köşe yazarlığı yapacaktır..Ama bu hiçde kolay değildir, yine arkadaşı ve onun güzel karısı Madeleine (Uma Thurman) yardımcı olur..Madeleine onun yazılarını yazar..ve ona bu acımasız ve kokuşmuş düzen içinde nasıl yükseleceğini öğretir..


Georges yükseldikçe doyumsuz olmuştur..Ve tek seçenek evli zengin kadınları baştan çıkarmak olduğunu Madeleine'nin tavsiyesi üzerine keşfeder..


Ama bu asla ona yetmez. Aşkıda ister..

Arkadaşı ölünce güzel karısı yalnız kalır.. Bu onun için karşı koyulması güç birşeydir..Fakat Madeleina kesinlikle farklı ve duygusuz bir kadındır..Sevişirken bile sadece politikayı ve siyasi şeyleri düşünür..Ve kahrolası bir Kont'un salı günleri uğraması ve onun için ne ifade etmesi bile umrunda değildir.. Ama o bir erkektir bu kadına kendini ispatlamak ister fakat bunun için güç ve para şarttır.. Ve yine aşıklarına döner, bu sefer daha güçlü bir kadına gazetenin en başında ki ismin karısını baştan çıkarır..Ve bu şekilde devam ederken..


İhanete uğrar ve ihanete uğratır..Öfkesi ve asiliğini kendi bile durduramaz..Filmin sonunu söyleyipde kendime küfrettirmek istemiyorum..

Sevdiklerim
* Herkes tarafından bilinen şudur ki bir seri ile ünlü olan biri..Artık o kılıfdan ve o rol den çıkması zordur.. Ama Pattinson Edward Cullen kimliğini kolayca çıkarmış..Çok sevdim adam rolü hakkı ile verdi.
* İngiliz tarihi filmlerin benim gibi tutkunuysanız..Kesinlikle mekan ve kostümler 10 üzerinden puan vermek bana kalsaydı şak 10 du yani..Çok sevdim mükemmeldi daha iyisi olmazdı..

* Uyarlama bir senaryosu olduğu için oldukça iyiyidi.. Oyuncular kitabı okumadığım için bilemesemde..Pattinson Edward'tan kurtulduğuna göre ya kişisel başarısı ile Georges Duroy du..

* Kadın oyuncular tek kelime ile birbirleri ile yarıştılar...Uma Thurman zaten ayrı bir olayda.. Chıristina Ricci'nin oynadığı o karaktere bayıldım..Ayartılan ev kadını oynamak sevişirken bile..''Sevgili güzel oğlum..'' çok güldüm... Krıstın Skott ise filmde bana göre aşk duygusunu gösteren tek kişiydi.. Ve filmde onun o  son bakışı çok hoşdu aklımda kalmış:)

* Aşkım benim'den hoşlanmasam da Bel Ami gerçekten cuk diye oturuyor bu filme..Yürek Yakan.

Aklımda kalan o bakış:)



Sevmediklerim
*
Filmde bazı belirsizlikler hoşuma gitmedi yada anlayamadım.. Örneğin O Kont kim di? Ve Madeliena İçin ne ifade ediyordu..Duygudan yoksundu o nedenle anlamadım..
* Filmin adı Aşkım Benim bence filme hiç uygun değil.. Bu yazarı merak ettim genelde okuduğum ingiliz yazar tarzından farklı şehvet tamam ama aşk kesinlikle saf olarak işlenir..





Filme 10 üzerinden tam puan verdim gitti..Kendini sonuna kadar izlettirdi..Sıkılmadım ..İzlemelisiniz.. Hırs nasıl başkasının gözünden dram oluyor göreceksiniz.. Ve aşk sadece temiz kalplerde saf olabiliyor bunuda göreceksiniz eminim:)

Not:Erotik içeriği olsa da ^^..^^ kesinlikle dozunda:)
Filmin sonunu özellikle yazmayacağım ..Blogcu olabilirim ama filmide b...k etmek istemiyorum:)) Zaten ipucu bıraktım..Filmin sonunda bu kadar alçakça olamazsın dedim vallaha:)







Filmin Fragmanı İle Elveda (^.^) Kesinlikle İzleyeceksiniz Biliyorum.. Yorumda Yaparsınız Artık..











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder